28 april 2010

Vad har hänt sen sist? Ja dagarna rullar på.  Har gjort Zeke's inhägnad lite större så han kommer åt lite skog och stenar. Stenar är roliga att klättra på tycker han.  Han har också utvecklat sin piraya taktik.  När någon av oss kommer och går förbi honom så anfaller han bakifrån och hänger i byxorna så det är nästan omöjligt att få loss honom.  Vi håller på att träna på att inte bita i byxor eller fötter eller tår.

Han tycker också att det är väldigt obehagligt att bli "utskälld" av andra hundar.  Då försvinner svansen mellan benen och han kryper ihop.  Jag bryr mig inte speciellt om det utan brukar vända ryggen till hunden som skäller och visar att det inte är farligt.

Det går framåt med farbror Miki (mina föräldrars hund som är en shiba på 11 år). Han börjar acceptera att den där lilla saken skall vara med oss.  Dock inget bus och kom inte för nära för då kommer det en morrning. Vi var iväg med Miki till veterinären för hans tassar och klämning av analsäckarna i måndags.  Han finner sig i det mesta bara matte är med. Och han mådde bättre efteråt.  Nu får han äta antibiotika för tassarna i ett par veckor igen.

I lördags var jag hundvakt till brorsan Olle också.  De lekte så mycket att det nästan blev för våldsamt.  Jag tog in dem en stund och då somnade de på studs och låg och snarka rygg mot rygg.  Tänkte ta ett kort på dem men då vaknade de och kom tassande bägge två och ville vara nära.  Inget kort alltså.

Idag (dvs ikväll) har jag Rallylydnadskurs men då får Zeke vara hemma med lillmatte.   Imorgon skall jag och Anette tillsammans med Zeke och Olle åka in till Västerås och träna på hissar och rulltrappor och titta på folk och fä. Sedan är de nog trötta och vi med.

Har också börjat klicka in honom så smått.  Han förstår att det kommer något gott efter klicket och vänder sig efter klicket.  Fortsätter så i några dagar till.

Slut för idag.

Kommentarer
Anette säger:

Hej!

Kul att båda bröderna i Sura har blogg så vi får läsa om deras bravader.

Både Olle och Lillen var trötta igår efter rallylydnaden.

2010-04-29 | 07:25:15
Bloggadress: http://ollepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback