Första veckan

Vi hämtade Zeke i Skogås, Stockholm den 16 april. Han kommer från Forsfararens kennel och han är född den 12 februari 2010. Idag bor han alltså hos oss och vilka är då vi? Det är jag, Mia som är matte och Jessica som är lillmatte. Husse heter Bengt och lillhusse heter Micke. Sen har Jessica 2 råttor också som heter Foxy och Roixy. Vi bor i Surahammar som ligger drygt 2 mil utanför Västerås.

Vi har haft en pudel, Ludde, som vi fick lov att ta bort pga sjukdom i december 2009.  Han blev inte 3 år. Det jag lärde mig av honom hoppas jag kunna tillämpa på Zeke så det kanske går lite lättare med allt det jag tänkt vi skall göra.

Zeke har varit hos oss nu i 4 dagar och det märks att han är ganska självständig redan. Kollar och bedömer läget innan han gör något så bra man nu kan göra det när man är 10 veckor. Många kullerbyttor blir det. Han tycker väldigt bra om skor, speciellt lite tyngre som man kan döda riktigt ordentligt (om han inte står på huvudet i försöket att göra det).

Han har också träffat "farbror" Miki (han är en shiba, 11 år och mina föräldrars hund). Miki har klargjort för Zeke att han är värd noll i hans ögon just nu.  Zeke kommer att var daghund hos "mormor och morfar" så nu är det bara att sammanföra dem som mycket som möjligt tills det flyter.  Miki tyckte samma om Ludde när han kom och det gick bra sedan.

Vi har också hunnit med att träffa brorsan Olle som också bor här i Sura. Efter lite avcheckning av varandra så lekte de för fullt. Roligt att ha en jämngammal kompis för det är inte ofta det händer. Har också hunnit med en sväng ner på samhället och tittat på allt. Inte kommer man många meter på 25 minuter. Har också varit in på vår djuraffär här i Sura.  Det är ett bra ställe tycker Zeke. Där får man godis och träffar trevliga människor och andra djur.

Njut av lekbilderna på Zeke och Olle här nedan.




Zeke överst och Olle underst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback