16 maj, 2010 Kristi Himmelsfärds helg

Ja, så har jag varit ledig och tanken var att hinna med en massa och det blev som vanligt något litet. Jag har i alla fall tillbringat mycket tid med Zeke och det är ju det viktigaste just nu.

Har träffat Anette och Olle och Lillen en hel del  Det är trevligt (finns inget bättre ord) att ha någon att gå med då och då. Igår var det en riktig sommardag med värme på ca 20 grader. Både Zeke och Olle blev påverkade av värmen mer än vad vi trodde. Det blev en eftermiddagspromenad med Olle, Lillen och Anette + Madde och Barney. Efter det åkte vi in till Västerås med Micke som skulle till sin flickvän. Jag och Jessi + Zeke tog en glass i värmen.  Zeke tyckte alla skulle hälsa på honom och blev ganska pipig när han upptäckte att alla bara gick förbi.  På kvällen kom svägerskan Eva över med Hugo. Hon är hundvakt till honom.  Hugo och Zeke lekte nog i ca 3,5 timme med avbrott för vatten och lite vila, dvs jag delade på dem så en åkte in i huset och en var kvar ute. Sedan var Zeke totalt utslagen och sov som en stock. 

Idag har Zeke fått sina öron plockade av Disa som har hundtrim här i Sura.  Det gick faktiskt väldigt bra. Klart han pep och protesterade men inte jätte mycket.  Senare så passade jag på att raka tassarna på honom.  Gick också över all förväntan.  Han låg och krälade på rygg på bordet och lekte med alla hårtussarna.  Han fann sig totalt i behandlingen.  Undrar om detta kan fortsätta.

Han har också blivit mer vaksam på var jag är när vi är ute och går och han är lös.  Jag har gömt mig några gånger och det fungerar på honom.

Här kommer en bild på "farbror" Miki, shiba, 11 år.  Han är bra på vett och etikett och gör sitt bästa för att Zeke skall få en bra uppfostran. Sedan några tokbilder på Zeke.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback