5 maj 2010, Brorsan och lite till

Idag på kvällen har Zeke och Olle fått träffas och lekt av sig. Bägge två har kommit in i piraya stadiet och Zeke biter hårt. På kvällarna går han i spinn och tuggar och tuggar.......  Han hör inget och det enda som vi kan göra är att ta tag i honom (Kickigreppet) och lugna ner honom. Vet att det är en period det är så här och att det går över med tålamod och konsekvens.

Vi har hunnit med en sväng med husvagnen över sista april upp till Norberg. Zeke gillade det skarpt. Vi (Benke och jag) var samlade på en liten plats. Han tycker också om att studera folk och fä runt omkring. Då ser han ut som en liten svart rund ulltott som sitter alldeles still tills något blir för intressant, då gör han en tjurrusning och jag får ha en "gummiarm". Vi hade sällskap av ett par kompisar som hade med sin dotters hund, Tuva. Hon är en blandning mellan Aussie och något mer som jag inte kommer ihåg nu. Hon har inte fyllt 1 år ännu så hon är busig. Tyvärr är hon ju lite för stor för Zeke att busa med men det går bra att pussas i alla fall.

Vi var också iväg till Elsa Andersson's konditori. Då hade vi tur för solen tittade fram så vi satt ute och fika.  Bra träning för hundarna och vi människor fick gott fika.

Annars har jag börjat att jobba nu så Zeke får gå upp tidigt. Utsläppt för en kiss och sedan vill han ha mat medans jag duschar.  Sedan springer han runt fötterna på mig när jag gör i ordning mig. Vi åker till mormor och morfar och Miki. Miki hälsar i alla fall på Zeke nu men han får inte komma för nära.  Idag har han också lärt sig att med stor möda ta sig ner för utetrappan hos dem.  Han går på gallret och inte på plattorna som finns för Miki. Det är bara 4 trappsteg men det går framåt.

Nu skall vi gå och lägga oss så vi orkar upp i ottan imorgon. Klockan ringer 5.15.

Kommentarer
Anette säger:

Olle var bra trött efter allt bus igår kväll.

De är för härliga våra små busfrön.

2010-05-06 | 07:46:27
Bloggadress: http://ollepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback