17 oktober, 2010 Ljuvliga höstdagar

Inga bilder den här gången. Kameran och jag är inte överens.

Vi har varit på kennelträff söndag 10 oktober och träffat halvsyskon och helsyskon och mamma och moster och en massa fler.  Det var jättekul och systrarna var så söta och feminina.  Zeke åkte på däng ganska rejält. Han är undergiven men ganska morsk ändå.  Han tog inte alltför illa vid sig.  Soppan som Sussie fixat var jättegod tillsammans med brödet och kaffet och kakan och trevligt sällskap. Det blir så mycket folk och så mycket prat att både jag och Zeke hann nog inte riktigt med alla. 

I veckan som gått har jag haft valpkurs 2 ggr.  Det är en väldigt trevlig grupp och valparna är så härliga.  Inga problem, bara lek och stoj.  Vi har lagt fokus på inkallning och på att bli bra ledare för vår hund. I lördags var vi på Skantzen i Hallstahammar och tränade.  Både hundar och förare är så duktiga.  Zeke kan tyvärr inte följa med för han blir så stressad av att jag går ifrån honom om så bara ett par meter.  Det är inte roligt varken för honom eller för mig.  Vi gick en promenad på eftermiddagen istället och tittade på när de hade hopptävling vid stallet.  Han är inte ett dugg orolig runt hästarna.  Och nya människor är trevligt men han är inte överdrivet intresserad.

På söndagen gick vi upp till klubben och tittade på DM.  Solen sken och det var några plusgrader.  Perfekt att rejsa runt på golfbanan för golfarna hade inte dykt upp ännu.  Vi tränade inkallning och en massa bus.  På eftermiddagen lade jag ett spår som var ganska knöligt.  Zeke löste det väldigt bra och han såg så rolig ut när han tappat spåret.  Då tog han ett jäääätte pantersprång tillbaka till spårursprunget och började leta efter vart spåret tagit vägen.  De gjorde han alla tre gångerna han tappade spåret.

Nu ser vi framemot den här veckan där inget är inbokat.  Mitt mål är att få Zeke att förstå att han skall nu, efter han fått upp framtassarna på den lilla pallen, också kunna flytta baktassarna runt, "bakdelskontroll".  Vi får se på fredag.

Trevlig vecka alla!


Kommentarer
Majsan säger:

Låter skoj det där med pantersprånget. Bakdelskontroll med framtassarna på ngt det fixar Zweetie ganska bra, men bara åt ett håll, motsols. När vi kör medsols, då får jag en "ostkrok" runt benen :D Ha en trevlig helg

2010-10-22 | 13:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback