25 oktober, 2010 Mörkt på morgonen, måste man gå upp då?





Undrar om det finns någon spray med självlysande, reflekterande färg som går bort efter 1 timme?  Skulle behöva det på Zeke för han försvinner totalt in i mörkret på kvällarna när vi är ute och går.

Nu är det så att jag köpte ju ett halsband av Sussie som består av reflexband och det var tur. Ser i alla fall var halsen är och då är ju resten av Zeke där någonstans också.

Anette, Olle och Lillen och vi träffades på lördagen och gick en promenad och lade spår.  Anette skulle lägga till Zeke men hamna mitt på en plats där någon kammat sin hund så det blev inget bra.  Lillen fick ta det och jag och Zeke fick ta det som hon lagt till Lillen.  Dvs inga snitslar alls.  Okej, tänkte jag, blir vi vilse så får Lillen och Olle leta rätt på oss.  Men.....  Zeke var så duktig, han missade första pinnen men den såg jag, sedan gick han så fint och plockade pinne efter pinne tills slutet.  Jag trodde han hade tappat spåret en gång och var på väg att kalla in honom, men då visade dig sig att vi var framme vid slutet.  LITA PÅ HUNDEN!  Måste träna mera så jag kan läsa honom bättre.

Hur går det med bakdelskontrollen?  Jo, nu går han upp på pallen och jag står framför.  Jag flyttar på mig och han flyttar sina bakben runt pallen.  Och Majsan, vi går också åt samma håll.  Skall se vad som händer om jag byter håll innan det har blivit "befäst" att gå åt ett och samma håll när jag är i det här steget.  Nästa steg är att han skall flytta sig själv utan att jag har gjort det först och då skall det ju vara åt "fothållet".


Kommentarer
olli & messi säger:

Han är ju så duktigt Zeke, roligt att det går så bra! :)

2010-10-31 | 20:41:13
Bloggadress: http://missmessi.blogg.se/
Olle säger:

Får du ligga i sängen? Det får inte jag, vad fuskigt! Ska vi byta mattar ett tag?

2010-11-01 | 08:54:47
Bloggadress: http://ollepojken.blogg.se/
Majsan säger:

SÅ ligger en äkta Forsfarare <3

2010-11-03 | 08:48:30
Emelie och Ziva säger:

Haha, precis så ligger Ziva också, helst i sängen förstås!

2010-11-03 | 16:45:24
Bloggadress: http://zivaojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback