20 september 2010, Både kul och "okul"





Så här trevligt kan man ha med sitt kusinbarn, Jonathan.  Caroline och Jonathan var och hälsade på oss en dag och Zeke tyckte mycket om att umgås med Jonathan. Speciellt den där burken som lät.

Annars har det mesta rullat på och inte så mycket nytt under solen eller kanske jag ska säga regnet. Jag och Zeke är med på allmänlydnadskursen och  försöker visa hur det INTE skall gå till. Det är ganska lätt med en pudelvalp som går upp i 150 så fort jag skall visa nåt. Däremellan ligger han och klagar, för han blir uppbunden då jag hjälper kursdeltagarna med olika saker.  "Matte, du är fleeeera meter ifrån mig. Jag är ensaaaaaaam....."

Men just nu är det mycket synd om Zeke.  Han har hållit mig vaken nästan hela natten som gått och jag förstod att nåt måste vara fel. Efter besök hos veterinären så blev det konstaterat att han har fått halsfluss. Som om det inte räckte så har han blivit halt på vänster bakben, rejält.
Halsflussen har han fått sin första tablett emot ikväll. Jag också fått smärtstillande mot hältan. Han vill inte gå utan han sätter sig bara. Det är knappt vi gått ut på kisspromenad idag. Vi får gå kortisar i koppel bara den här veckan och gissa hur kul det kommer att bli när antibiotikan har börjat verka så han känner sig piggare. Hur hältan har uppstått har jag ingen aning om för han visade ingenting igår kväll. Och om han har gjort illa sig under natten så har han inte sagt något.

Vänta är tålamodsprövande. Jag hoppas det bara är någon sträckning som går över med vila.  Jag återkommer när vi medicinerat färdigt och Zeke förhoppningsvis är frisk och fri från hälta också.


Kommentarer
olli & messi säger:

vilka fina bilder! stackars lilla Zeke hoppas han blir bättre snart!

2010-09-20 | 21:21:20
Bloggadress: http://missmessi.blogg.se/
Anette och Olle säger:

Stackars lille Zeke. Hoppas han snart kryar på sig och att det halta försvinner.

2010-09-21 | 09:12:56
Bloggadress: http://ollepojken.blogg.se/
Majsan säger:

Usch! Det lät verkligen okul det Zeke drabbats av. Hoppas på snar bättring.

2010-09-23 | 15:42:24
Annika och Tarzan säger:

Krya på sig grabben!

2010-10-02 | 09:52:44
Bloggadress: http://www.ironfairies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback