30 januari 2011, Soool

Både igår och idag har vi njutit av solen. Igår gick vi vår vända runt fotbollsplanerna och det är nästan så jag får lite vårkänslor.  Typ, kanske tvätta fönster och byta gardin eller städa ur någon garderob.  När jag väl är hemma igen så är både jag och Zeke lite trötta, så då blir det att jag sätter mig med en kopp kaffe istället och Zeke brukar lägga sig bredvid mig i soffan och lura lite. Det är mysigt och fönster och garderober kan vänta.

Idag träffade vi Olle, Lillen och Anette på förmiddagen.  Pojkarna bus hade jättekul och speciellt Zeke hade jättemycket spring i benen. Jag försökte gömma mig men det kan jag glömma, Zeke har koll i alla fall och kommer han så kommer Olle och sist kommer sötnosen Lillen.  Naturligtvis måste alla belönas för att de hittade mig.

På eftermiddagen åkte jag upp till klubben så tog vi vår promenad där.  Det går att gå på vägen för de har kört snöskoter.  Zeke hittade många spår och jag lät honom hållas.  Han springer inte långt innan han börjar titta efter mig och sedan kommer han i full fart.  T ex hade han följt ett spår längs med vägen fast i skogen och sedan var det ett jättedike som han inte kom över till mig.  Vilken fart det blev på honom för då fick han springa hela vägen tillbaka där han hoppat över första gången och sedan ut på vägen och fram till mig.  Efter det höll han sig ganska nära resten av  promenaden.

Ikväll är det träning i ridhuset så då blir det lite Rallylydnad.  Nästa helg är fullbokad. Först kurs i Kontaktkontraket på lördagen och sedan träninstävling i Norberg i Rally.

Det är Lillen och Olle som sitter så fint och min lilla odåga står bakom Anette och  förbereder ett anfall på Olle.



Zeke spanar i vår lilla skog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback