Nytt År 2011

Ja så har ytterligare ett år lagts till handlingarna.  Vad har hänt?  Naturligtvis var det stora att Zeke kom hem till oss.  En hittills eftertänksam herre men ändå om belöningen är den rätta, mycket villig att jobba.  Han är totalt mattetokig vilket kan göra mig tokig också ibland. Han rantar efter mig vart jag än går vissa dagar.  Träningen går framåt men han gör ibland på ett annat sätt än vad jag tänkt att han skall göra.  Han är tokig i att gräva.  Han håller på att göra om hela mamma och pappas slänt.  Troligt yrke:  Landskapsarkitekt........... om det fanns för hund.

Just nu är det så mycket snö så det blir mest promenader på cykelvägar eller upptrampade stigar. Imorgon skall vi till Norberg och prova Rally. Skall bli intressant och se om vi har kommit någonstans med de olika momenten.  Vi var ner till Ridhuset i söndags för träning men det kunde jag glömma. Inte ens favoriten "platta ekorren" kunde få honom att fokusera åt mitt håll.

Annars så har jag börjat mitt nya jobb. Mycket att ta in för mig så jag är också snurrigare och tröttare än vanligt. Men med tiden så sätter det sig. 

Nedan lite bilder från januari. Zeke hjälper lillmatte att städa åt råttorna, sedan hjälper han till att motionera morfar först och sedan mig, så jag får mina dagliga promenader.  Sedan får han välförtjänt vila i soffan.









Kommentarer
Emelie säger:

Zeke är så söt!

2011-01-16 | 10:08:44
Bloggadress: http://zivaojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback