11 maj, 2011 Det är mycké nu


Veckorna springer på fort nu för att inte tala om dagarna.  Jag har Rallylydnadskurs och Zeke är bästa uppvisningshunden. Det blir bättre med pipande men att bli uppbunden emellan visningarna, det är pest och kolera i Zekes värld. Inte kul!  Har dock blivit bättre för nu sitter han i alla fall stilla och piper.

Var på Hallstahammars Brukshundklubb i helgen och hade Rallykurs. Gick igenom alla 30 skyltarna som är i Nybörjarklassen och det gick kanonbra.  Alla hundarna och förarna hade gått kurser tidigare/var instruktörer så grunden och mer därtill var redan lagd. Jätteroligt och god mat fick jag.  Zeke fick följa med på söndagen och det fungerade ganska bra.

Appellspårkursen håller fortfarande på och vi gör små framsteg.  "Vi tränar inte tillräckligt, dundrar instruktören". Nej, men jag gör små saker nästan varje kväll en stund och vi tar oss framåt.  Har inte tänkt att det skall bli nåt förrän till nästa år.

Jag stukade också foten rejält förra söndagen, har dåligt ledband i höger fotled.  Trodde minst jag brutit den, den här gången och Sussie som jag stod och pratade med, blev alldeles förstörd.  Det gör fortfarande väldigt ont men det går åt rätt håll.  Som tur är har jag aldrig stukat foten i skogen men väl på asfalt (räcker med en liten sten) eller att plattorna ligger lite ojämnt.  Jag är väl mer avslappad då och tänker inte så noga på var jag sätter fötterna som jag gör i skogen. Några bilder på slutet.





Här är Zeke i Jönköping vid Vättern.







Kommentarer
Anette säger:

Söta underbara Zeke på bilderna <3

2011-05-11 | 17:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback