30 april, 2012 Valborgmässoafton

Nu har jag och Zeke varit på lek kurs (21/4).  Den viktiga leken hette den.  Jättebra kurs och det är en konst att lära oss människor att leka så att hunden förstår, missförstå mig rätt......  Det viktigaste som jag tyckte jag fick ut av kursen var att när jag och Zeke leker så leker vi, han skall vara på och jag skall vara aktiv (svettigt värre) och på så sätt blir han koncentrerad på mig. Inga nej utan han skall vilja ha saken så mycket att det är fullt ös när jag ev kastar den och han skall komma tillbaka till mig. Sedan skall vi leka längre än vad vi gör idag.  Instruktören vi hade var väldig kunnig och det kom upp väldigt mycket olika saker.

Sedan startade agilitykursen upp på måndagen.  Zeke var måttligt road.  Tror inte han vet riktigt vad jag vill att han skall göra + att det blev ganska lång väntan då ena instruktören var sjuk.  Vi skall nog upp och träna lite imorgon, både Rally och Agility.  Kanske kan lura mig med Jessica så jag får lite hjälp.

Sedan på tisdagen träffade vi Anette och Olle och Lillen för lek.  Jag skulle markera upp mitt spår inför tävlingen den 7 maj.  Olle och Zeke sprang som galningar i skogen och Jessi var med och tog lite kort.   Kolla nedan på snurrhårbollarna.....

Sedan när Zeke var lite trött efter den "promenaden" var det dags för Rallykursen och han fick vara visningshund.  Gick väl så där.  Han var nog lite för trött.  Jesscia tog med honom hem men det gick inte så bra för han satt och "grät" vid ytterdörren när de kom hem. Tror inte vi gör om den varianten.

Onsdagen var det dags för träning i Rally.  Zeke och jag tog cykeln upp och han får precis rum i korgen fram. Han säger till själv när han vill upp. Då trycker han nosen mot mitt ben och tittar på mig.  Vi blev 2 st som tränade så det blev en massa prat också.

Nu är det vila för denna vecka är det inget och Rallyträningen skall vi ha tills tävlingen den 13 maj (om vi kommer med).  Så sedan blir det lite lugnare.







Kommentarer
Majsan säger:

Vilken skojjig bild, den där de far åt vart sitt håll.

2012-05-01 | 08:15:33
Bloggadress: http://www.puzzelpudel.se
Anette och Olle säger:

Haha vad är det för hårbollar som far runt på första bilden? Jessica är verkligen duktig på att få fina bilder på hundarna. Sötaste Lillen är ju underbar.



2012-05-03 | 09:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback