2 juni, 2013 SBK Rallylydnadsinstruktör

 
 
 Så nu är jag instruktör inom SBK med behörighet att hålla kurs i alla fyra klasserna inom Rallylydnad. Jättetrevlig examination med bra väder och roliga ekipage.  Tog dock några timmar (vi var 4 st).
 
Skulle ha tävlat i Eskilstuna på fredagskvällen men det blev inget. Satt i en buss i en jättelång kö i Stockholm då. Hade varit på tjänsteresa till Stockholm och naturligtvis sprack tidsschemat.  Men i slutändan gjorde det inget.  Tror inte Zeke och jag hade varit i form för någon tävling i alla fall.  Nu tar vi paus från Rallyn.  Har börjat lite med agilityn och han är snabb. Han tycker det är roligt också.  Vippen tar han nu alldeles själv och är inte ett dugg rädd när den slår ner.  Säcken har han också tagit själv en gång.  Han kämpade verkligen med att putta upp "släpet".  Trodde inte han skulle klara det men min lilla hund fixade det.  Nu är det bara resten kvar.....
 
Har haft avslutning på min Rallykurs och kursdeltagarna ville ha en fortsättning med mer precision och mot tävling. Skall planera för en sådan kurs till hösten.
 
Har ju en valpkurs också tillsammans med Anette.  Vi har mycket inkallning på den.  Jippiiiii säger valparna och springer ärevarv.  Det är bara livsglädje och en massa spring i benen.  Då kan man inte bli annat än lycklig och varm i hjärtat.
 
Har anmält mig till en kurs i mitten av juli, Koncentration och Motivation.  Skall bli kul och se om det kan hjälpa oss en bit till på vår tävlingsväg :-)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
olliochmessi säger:

Å Stort Grattis! :D Visst är det roligt med Agility!

2013-06-05 | 20:39:37
Bloggadress: http://messiandi.blogg.se
Anette och Olle säger:

Grattis till väl genomfört arbete med examinationen!
Ja Zeke är verkligen snabb i sina rörelser :) det är stor skillnad mellan honom och sega Olle.
Kram!

2013-06-06 | 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback