23 juni, 2013 Midsommarledigt

 
Har haft semester en vecka nu före midsommar och passat på att träna lite agility på dagtid så att vi slipper alla knott och mygg på klubben.  De är hemska på kvällarna.  Går tyvärr inte att vara där då.  Så det här är Zeke efter träning.  Han tog bara en liten vända efter en sädesärla men kom tillbaka när jag kallade på honom. Sedan gick vi hem genom skogen. Det var skönt.
 
På onsdag kvällen skjutsade Benke upp husvagn och mig och Zeke till Norberg för midsommarfirande. Jag och Zeke sov alldeles själva i husvagnen mellan onsdag och torsdag.  Då vi inte hade el så hade vi varken TV eller radio.  Det var faktiskt skönt. Läsa gamla tidningar och kela med Zeke, promenader in till Norberg.  Benke kom inte förrän till kvällen på torsdagen så vi sov en lång skön middagslur på dagen. Sedan blev det midsommar med sill och grillning och umgänge med vänner. 
 
Zeke tänkte spöa en schäfer på midsommarafton (kan de inte se storlek??) så han slet sönder både koppel och halsband.  Den hunden hade tydligen något som Zeke inte kunde med.  Jag har inte kunnat räkna ut vad det är och speciellt inte denna gång då jag inte ens var där. Det var Benke som hade hand om honom då. Jag stod o diskade. Nu hade vi tur att det inte blev något på någon av hundarna.  Zeke skämdes rejält när jag sa åt honom då på en gång.  Stämmer nog som Annika C sa att jag får ha "tummen i ögat" på honom när det gäller o det är andra hundar omkring honom.  Fast det var bra att Benke fick se denna sida av Zeke också för han har inte trott på mig förut.
Det går ganska bra att häva om jag säger till ögonblicket innan det händer men då måste man vara med och det kan vara svårt då han inte varnar innan.  Det har dock blivit bättre.
 
Sedan träffade vi andra jyckar som han gillade, bl a en liten dvärgschnauzer med epilepsi och den tolererade han alldeles utmärkt fast hon betedde sig lite konstigt.  Blir jag klok på det här, skulle inte tro det.......  Det är bara att gilla alla lägen och utgå därifrån.
 
Nu är det jobb i 4 veckor igen sedan blir det semester igen.
 
Så här gott sov jag och Zeke i husvagnen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback