14 november, 2013 Dumheter

Vad håller jag på med?  Händerna de viftar, jag använder strängare röst än jag behöver och pratar alldeles för mycket.  Jag och Zeke är på kurs och då får man minsann veta att man lever.
Nej, bara skojar, vi har börjat på en tävlingslydnadskurs och det är lärorikt.  Jag har lagt mig till med en massa saker (som jag inte tänker på) som gör att Zeke reagerar på ett visst sätt.
 
Lasse som instruktören heter, säger att Zeke pratar mycket bra hundspråk och är ganska så känslig på hur jag gör (vilket jag visste) så därför måste jag, istället för att sänka min röst för att betona allvaret (har jag tyckt), lätta upp det hela med att använda en mjukare röst och belöna med en ännu trevligare röst. För att Zeke vill vara med mig är ingen det ingen tvekan om.
 
Lite nya övningar att träna på fot och läggande, det är kul.  Hoppet gick bra men han har lite bråttom.  Jag kan inte titta på honom för då tjuvstartar han.
 
På lördag skall vi tävla i Rally för första gången i fortsättningsklassen.  Får se hur det går.  Fortsättning följer.
 
 
 
 

Kommentarer
Emelie och Ziva säger:

Det är så roligt att gå kurs och få höra saker som man inte ens tänkt på att man gör och sen märka vilken skillnad det blir när man får ordning på sig själv. Kul men lydnadskurs också :) Vi borde ses och träna någon gång tycker jag!

Lycka till på tävlingen, Ziva och jag håller tassar och tummar

2013-11-14 | 18:07:44
Bloggadress: http://zivaojag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback