23 november, 2013 Höger, höger

Har varit på högerhandlings kurs för Zandra Beijer. Mycket roligt och givande.  Hur svårt kan det vara och tänka höger?  Väldigt svårt, i alla fall för mig.  Zeke fixar det nog men jag känner mig inte bekväm med det........ ännu.  Vi fick prova pallträning fast åt höger.......  Zeke fixar men kan jag tänka åt "fel håll"?  Borde inte ha några problem med det eftersom jag har hållt på med agility förut och då hade jag hunden på bägge sidor.  Men det blir lite annorlunda när man måste börja tänka på position också.  Nåja, vintern är räddad.  Utmaning att Zeke skall klar höger lika bra som vänster på pallen.
 
Fick en del ganska roliga övningar också för att hålla följsamheten uppe.  Jag kommer att bli oerhört tränad för Zeke älskar när jag springer i dessa övningar, han tycker det är lite tråkigt i längden när jag bara går.  Ytterligare ett plus i kanten.
 
Nu blir det en väntan och se om vi kommer med i tävlingen i Kungsör. Det var många anmälda så det blir bortlottning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback