19 oktober, 2013 Tävla igen Eskilstuna Brukshundklubb

 
Sitter i bilen på morgonen, lite halt så jag måste köra försiktigt, funderar på Varför gör jag det här?
Zeke är i buren där bak och sitter och tittar ut och har ingen aning om vart vi är på väg.  Bryr han sig?  Nej bara han får vara med matte och nära matte så är det bra.
Kommer fram vid halvelva tiden och anmäler oss. Vi är i andra startgruppen.  Tar ut Zeke som är totalt okontaktbar i början pga alla dofter och nya intryck.  Träffar Britt-Marie och Flisan som också är där.  Visst det är lite kallt men solen tittar fram och det ser ut att bli en fin dag.  Ser på Zeke att det finns löptikar på området så jag undviker att gå åt det hållet på promenaden.  Efter ungefär en timme har han luktat av allt och börjar blir lite mer kontaktbar.
Banan är roligt med inte så många "stopp" skyltar utan mycket rörelse med slalom och 270 svängar, 360 rundningar etc.  Vi tittar på Britt-Marie och Flisan och det ser kanon ut. 95 poäng.
Efter paus för domaren så är det dax för oss som nr 2 i andra gruppen.  Zeke är med och det känns fint. Men när vi har nästan gjort färdigt spiralen så drar han ut i kopplet efter att fått in något gott i nosen.  Jag drar med honom och han kommer tillbaka till mig i fot position och fortsätter.  Samma sak händer 2 ggr till.  Vad det var?  Fick reda på efteråt att den söta lilla perro tiken som Zeke tyckte var intressant var i löp.  Troligt var det det han fick in i nosen.  Dock är jag väldigt stolt över vårt arbete, att han kom tillbaka till mig och fortsatte.  Tänkte på att det är nog genen från pappa Tarzan som är så cool när det gäller löptikar.
 
Så mamma Yatzzy och Sussie, Zeke och jag klarade oss precis så nu får ni se upp i Fortsättningsklassen.  Here we come!!!
 

Kommentarer
Anette och Olle säger:

Heja brorsan du är bäst!
Det där med löptikar vet jag inte så mycket om men jag antar att dom luktar jättegott eftersom du ville dit, men det var bra att du följde din matte så ni fick fina poäng.
Grattis till er från mig och matte!

2013-10-22 | 08:27:37
olliochmessi säger:

Heja! Grattis till er! Vad duktiga ni är!

2013-11-10 | 13:17:18
Bloggadress: http://messiandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback