8 september, 2013 En vanlig söndag

Zeke här, med hjälp av matte så skriver jag ner vad jag har gjort idag.
 
- Vaknar i mattes säng, puttar lite på henne så hon vaknar till och kan klia mig på magen, sträcker på mig. Ok hon är vaken och har gått upp, då kan jag rulla ihop mig och lura en stund till.
- Hör att matte är färdig med frukosten och satt sig framför teven, dags att gå upp och visa lite intresse så jag kan få en bit ost.  Ja fungerade idag också, hoppar upp i soffan och rullar ihop mig tätt bredvid matte och då tycker hon jag är så gullig att jag får en bit ost till.
- Matte har dragit på sig träningsbyxorna, dags att ta första morgonrundan, kollar av omgivningarna, stannar till, strategiskt rätt förstås, där jag kan känna mest dofter, både golfbanan, skogen, vägen, etc.  Matte vill gå vidare men jag är inte riktigt färdig än med att känna av alla dofter, ok klart, då kan vi gå.  Matte har bråttom hem till kaffet.
- Matte dricker kaffe o tittar på teven igen och jag vilar i stolen. Det är snart dax för Söndagswalken.
- Matte har tvättat sig o gjort sig klar och vi går iväg.  Träffar alla hundar och mattar, fast jag bryr mig inte, vill helst stå en bit ifrån, blir det för stökigt säger jag till förstås, det ska vara ordning och reda och lugnt. Och vad är det?  Jaaaa, Olle kommer och Anette.  Jipiii.... äntligen någon som är vettig och vet hur man hälsar på pudelvis.  Måste vi ha koppel på matte?  Jag vill springa med Olle.  Inte idag säger matte, nu skall vi gå i flock med alla och ha koppel på.  Suck! Okej blir en och annan godisbit för att jag är duktig men ibland orkar jag inte med alla dessa unghundar som far runt.
- Hemma igen, nu är jag trött. Lunch och sedan vila middag, antingen i stolen eller nära matte. Brukar variera, det blir så varmt att ligga nära matte hela tiden.
- Vad är nu detta?  Skulle ju vara en vanlig söndag, inte någon rakning av nosen och tassarna,  maaatteeee, jag är rädd om mina tassar.  Ja ja säger matte men du måste ta bort pälsen mellan tårna i alla fall.  Jag gör mitt bästa för att rädda mina tassar, rycker och ger onda ögat, men inget fungerar, en liten slick på handen då, nej inte det heller. Jag kan hålla med om att det är skönt efteråt för då halkar jag inte lika mycket på golvet.
- Följa med lillmatte och matte till husses arbete och vakta dem medans de städar och gör fint. Får en promenad i omgivningarna och det är alltid intressant för det händer ju inte varje vecka.  Matte brukar också träna mig, som hon säger, i fot och ligg och sådant.  Godis får jag och då kan jag väl ställa upp på det.
- Hemma igen, dax att leka lite med pipbollen, kom igen matte, kasta........, springa, springa, springa, fnatt, ta en sko, fnatta, upp i sängen, fnatta mera, sedan blir jag törstig.....
- Kvällspromenad, kanske träffa den där lilla ganska söta pudelfröken, hon börjar lukta gott, fast hon är ganska dryg också, förstår inte att man skall hålla sig på sin plats efter man lekt färdigt, men hon är ju ganska söt.....
- Så är det kväller och matte och husse sitter framför teven och jag ligger i soffan och kollar att tassarna är rena och resten också.  Är trött så nu tror jag att jag somnar.
 
Avslutar med en bild som matte knyckt av Buddhas och Azlans matte när jag och Olle tränar inför en liten uppvisning,
 
 

Kommentarer
Anette och Olle säger:

Hej Zeke, Olle här!
Det var så kul att träffas på Söndagswalken så jag måste nog säga åt matte att vi måste vara med oftare.
Stackars dig som blev klippt....det är inte kul men tyvärr är det snart min tur också.
Hoppas vi ses snart igen så vi får busa!

2013-09-11 | 08:38:08
olliochmessi säger:

Lilla söta Zeke det låter som du lever rena lyxlivet! :)Tassarna är väl inget att vara upprörd för men fy tusan för huvudet! - Messi

2013-09-19 | 18:55:40
Bloggadress: http://messiandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback