1 januari 2014, Tassen på hjärtat

 
Så har ännu ett år gått i vårt liv tillsammans. Det har varit både ner och upp.  Det här året har vi kommit till någon sorts samförstånd om att det är ok att följa mig när vi tränar.  Zeke tycker det är roligt om jag tycker det är roligt.  Är jag fokuserad så är han fokuserad (för det mesta).  Zeke är inte den hunden som tycker arbetet i sig är självbelönande utan han gör det för mig och för sin belöning, för att jag tycker det är kul. Han har också blivit lite lugnare i sitt sätt, inte fullt så mycket polis som han var förut. Men det händer så beredd måste jag vara.  Rallyn har gått framåt och vi är nu i fortsättningsklassen.  Där tror jag vi kommer att vara ett tag.  Skall kanske prova på en Lydnadstävling så det blir mycket vänsterhandling.  Ska gå en tävlingskurs i Rally för Zandra i februari.  Ser jag fram emot.  Det blir en hel helg med hund.  Mysigt.  Skall också försöka komma med i en agilitykurs. Skulle gärna vilja prova att tävla i det.  Jag tycker det är jättekul med agility och Zeke är snabb.
Jag hoppas och skall arbeta för, att det här året skall jag och Zeke få ett bra samarbete tillsammans och ha kul när vi tävlar och tränar.
Vi tränar också på "hårda spår".  Jag har en liten försöksgrupp på 2 ekipage och det går framåt. Vi kommer att träffas och träna med ojämna mellanrum under hela vintern och skall ha ett litet test i vår, har jag tänkt. Att vi bara är 3 st beror på att jag också vill ha möjligheten att gå spår för att träna Zeke.  Det skall bli intressant att se hur ekipagen utvecklas.  2014 ser ut som ett år då mycket kan hända med "hundträneriet".
 
Önskar ett Gott Nytt År till alla Zekes syskon med vidhängande mattar/hussar och alla andra Forsfarare.

Kommentarer
Anette säger:

Håller med dig att Zeke har förändrats det här året och är mycket mer fokuserad på dig när ni jobbar. Det ser så fint ut när ni jobbar tillsammans och han ser så glad och nöjd ut.
Nu när de har lugnat ner sig får vi väl börja kalla dom för siverryggarna istället för bröderna bus :)

2014-01-02 | 16:02:24
olliochmessi säger:

Gott nytt år till er! Så roligt att höra hur det går för dig och brorsan och tycker ni är så duktiga. Roligt att det går framåt i träningen! Ser fram emot en liten träff snart! kram från oss

2014-01-05 | 10:36:54
Bloggadress: http://otroligavandringen.blogspot.se/
Sussi Broman säger:

Halloj! Oj vad jag har missat mycket roligt som hänt! Grattis till alla fina tävlingsresultat och till framstegen ni gjort!
God fortsättning och kram till Zeke o dig önskar jag å alla flickorna stora som små!

2014-01-06 | 12:28:42
Bloggadress: http://www.forsfararens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback